2008. március 27., csütörtök

Pitypangméz

2008.03.27.csütörtök
 

Készültem én erre már tavaly nyár óta, csak akkor lekéstem a virágdömpingről. Most viszont jó időben ébredtem, s tegnap szedtem egy nagy zacskó pitypangvirágot, hogy abból végre elkészíthessem életem első pitypangmézét - amiről oly sok jót hallottam.

 
.
.
Megmostam, leszűrtem.

 

Azután 1 liter vízben felforraltam, citromkarikákat vágtam bele és egy éjszakán át állni hagytam. Reggel újra leszűrtem, kicsit megnyomkodva a virágokat /előtte kivettem a citromkarikákat/


 

Hozzá öntöttem 1 kg. cukrot, és nagyon lassan - hogy ne forrjon - alkalmanként kicsit megkeverve, besűrítettem /akácméz sűrűségűre/, végül betöltöttem az üvegekbe.
Nos, ha van akkora hatása, mint az ökörfark-kóró szeszemnek, akkor a náthának semmi esélye nálam a jövőben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése