2011. október 17., hétfő

Új kiállítás a Zsolnay Galériában

Megnyílt az új kiállítás a Zsolnay galériában ! Természetesen vasárnap délután már ott is voltam. Bekukkantottam ugyan előbb a Bóbitába, mert olvastam, hogy ott meg  Hincz bábkiállítás látható – de mivel ott 400.- Ft a belépő és  - már bocs, de pár bábuért én bizony annyit nem fizetek, - maradt az én drága, hatalmas, már második otthonommá vált kiállítótermem, s benne az új képek…

Itt most Hopp-Halász Károly Munkácsy - díjas  képzőművész  életmű-kiállítása,  (főleg) képei és szobrai láthatók.
Az alkotóról itt olvashattok:

A   legkülönösebb az volt, hogy amint beléptem a terembe, az első szobor azonnal ismerősnek tűnt,  tudtam, hogy láttam én ilyesmit már és bizony igazam volt, ez egy,  Dunaújvárosban található művének másolata. (Kicsit hízik a májam, amikor ilyen véletlen felismerések történnek velem….) Aztán először fotózva jártam végig a termeket, majd többet – az első körben kiválasztottakat, alaposabban is szemügyre vettem, - és bármilyen modern dolgok  is szerepelnek itt, igenis volt ezek között is pár olyan, mai megfogta az elmémet/lelkemet – vagy nem is tudom hogyan fogalmazzak….

Mindig elgondolkodom egy egy ilyen látogatás után, vajon mi vezérli és miképp az ember agyát, aminek alapján egy képet/szobrot magához közelinek, vagy teljesen idegennek érez ?  Biztos van valami olyasféle tudor, aki erre (is) választ tud adni, én nem. Csak érzem – de nekem az is elég.

És akkor következnek az alkotások, azzal,  a már már szokásos ajánlással, hogy
MENJETEK EL, NÉZZÉTEK MEG !

































1 megjegyzés:

  1. Bár jelenleg nem épp' ez a legfontosabb nekem,- a "vendégek" csomagolnak...és ne bonyolítsam.
    Nehezen jutott eszembe, hol olvastam én erről ?
    A témához
    (Eszméletlen az az útjavítás ?- ott a Zsolnay környékén... tapasztaltam tegnap). Balokánynál ?- vagy kicsit feljebb ?....

    VálaszTörlés