2014. május 28., szerda

A kártevő...

Így néznek ki a levelek
Ezeket kipiszkáltam a levéltasakból, nagyító alá tettem s úgy próbáltam lefényképezni - kevés sikerrel...
 
Ezt pedig ma gyűjtöttem be. Azt hiszem ő a tettes: valamilyen ormányosbogár

   



Nos  utánanéztem: azt hiszem itt a pontos meghatározás: barázdáshátú vincellérbogár
kép innen:  http://www.edenkert.hu





Nem hiszem, hogy egészen jól látható a sóska-gyilkos féreg az én fotóimon ( első 3) - de nem tudok jobbakat készíteni... Az első képen piros x-szel jelöltem, ahol a kis kukac lapul...
Egy hártyaszerű tasakot rág a levélben és ott bújik meg egy vagy több parányi kukac. A lyukasra rágott leveleket sem fényképeztem le....
Aztán másnap alaposabb (=szemüveges) terepszemle során találtam egy bogarat, amit egy kis benzinben megdöglesztettem, mert alaposabban meg akartam nézni. Azt hiszem, ez valamiféle ormányos bogár, és arról azt olvastam hogy szeret rágni. Valószínű a netről levett képen látható vincellérbogár a tettes.
Holnap megyek a mezőgazdasági boltba, mert nem osztozom a sóskámon senkivel !!!
Reménykedem, hogy valami emberséges árú vegyszer is van ellene, mert  a "Nematop" nevű szert 5 ezerért biztos nem veszem meg - mert akkor inkább kitépem a két sor sóskámat...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése