2016. szeptember 8., csütörtök

Böngésznivaló ajánlatom:






Pár napja írtam, hogy gyülekeznek a fecskék. Tegnap is láttam egy hihetetlenül óriási csapatot egy világvégi kis falu villanydrótjain ücsörögve... (márminthogy a fecskék ücsörögtek a dróton s én voltam a világvégén  )
Aztán ma, ránézve az időkép előrejelzésére, s rákattintva a szept. 8-i kis ikonra, látom, hogy ez a nap a „Fecskehajtó kisasszony napja”.  (Nem tudtam....)

Nem sokat kellett keresgélnem, hamar találtam is egy jó kis leírást erről a napról és a hozzá tartozó hagyományokról – pont azon az oldalon, ahonnan a szamárkórós érdekességeket is hoztam. Most nem másolok ki részleteket belőle, akit érdekel a téma, a teljes cikket itt elolvashatja:

Kicsit alaposabban beleböngésztem a tartalomjegyzékbe, szívesen olvasok ilyesmiket, ajánlom figyelmébe ezt az oldalt azoknak, akik ugyancsak érdeklődnek az efféle hagyományok után – még ha nem is nagy divat mostanában „visszafelé nézni.”…..

Csak két példa a sok érdekességből:


11 megjegyzés:

  1. De jó!!!!!!!!: " fecskehajtó kisasszony napja".
    KÖszÖNÖM!!!!!!! Nagyon szeretem az ilyeneket,ezek teszik érdekessé az életet....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. "Asszonyok számára dologtiltó nap..."---milyen jólesne most otthon ejtőzni a hintaágyban a cicával az ölemben és a kutyussal....!

      Törlés
    2. Én olyan szívesen olvasok efféle régi hagyományokat - nem azért, mintha be akarnám tartani, de adtak valami értelmet, tartást, igazodási lehetőséget a régieknek. Ma mi a fenéhez igazodunk? A TV műsorokhoz ?

      Törlés
  2. Én pedig szerda este ismét tücsökciripelést hallottam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Képzeld én is hallottam pár napja, egész meglepődtem, mert itthon és nem valahol vidéken voltam. Hát ha egészen nem is vesztek ki, de azért bizony kevesebben vannak...

      Törlés
  3. http://sokszinuvidek.24.hu/eletmod/2016/09/08/kisasszony-napkor-bucsuznak-a-fecskek-es-kezdodik-a-dioveres/

    Az idén olvastam először a fecskehajtó kisasszony napjáról. :-)

    Nálunk is ciripelnek még a tücskök!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én sem hallottam még ezt a kifejezést - de kedvesnek és jó megfigyelést bizonyítónak tartom. Őseink a természettel sokkal szorosabb kapcsolatban éltek, mint mi. Sajnos.

      Törlés
  4. Itt egy fél fecske sem ült a dróton...Talán nem erre volt a gyülekező, valamiért.Nagyon sajnálom....Máskor azért kis csapatban láttuk ahogy élelmet gyűjtenek....Idén csak pár darabot láttam, ami eléggé lehangoló, mert arra lehet következtetni, hogy egyre kevesebb van a fecskékből is... bezzeg a szúnyog meg annyi, hogy majd fel zabálnak!Este itt is volt tücsökcirip..
    Jókor tudom meg, hogy dologtiltó nap volt tegnap....Én kis Máriaként ismerem a napot..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Milyen fura, pedig te azért mégiscsak "vidéken" élsz. Itt a városban már az előző fecskés írásom óta is sokszor láttam fecskéket a dróton és rengeteget !
      Nem üzemelnek már a halastavak ? (Múltkor mintha nem láttam volna vizet az egyikben) Mert arra aztán jöhetnének a szúnyogok, azokra meg a fecskék.
      A "dologtiltást" meg tedd át vasárnapra :-)

      Törlés
    2. Erre jártál? """Nem volt jó a féked???""""Nem járok a halastó fele...Itt a parkban is van horgásztó...

      Törlés
    3. :-) A fék jó volt, csak robogtam Drávasztára felé....
      A parkban van horgásztó ? Nem is tudtam. Na, majd legközelebb...

      Törlés