2017. augusztus 26., szombat

A kis poszáta meg a gondolataim...



Ha tegnap a fecskékről volt szó, akkor ma megérdemel ez a kis poszáta is pár sort. Kaptam a hírt a Madártani Egyesület hírlevelével.
És ültem és gondolkodtam...hol vagyok én tőle ??? Már nem nagyon merek egy 300 km-es útra sem elindulni....
Autóval....
Nem repülve....


"A hónap folyamán kaptuk a hírt, hogy egy Sumonyban gyűrűzött kis poszátát fogtak be Svédországban. A madarat 2016.08.20-án jelöltük, és 2017.05.29-én ellenőrizték Ottenbyben, Sumonytól 1142 km távolságra."
"Testhossza 12-14 centiméter, szárnyfesztávolságs 16-21 centiméter, testtömege 10-14 gramm."



6 megjegyzés:

  1. Elképesztőek ezek az apró kis madarak!!!!!
    :) " hol vagyok én tőle ??? Már nem nagyon merek egy 300 km-es útra sem elindulni....
    Autóval....
    Nem repülve...."--repülőgéppel igen, de a nem létező szárnyinkkal!:)

    VálaszTörlés
  2. A "nem létező szárnyaimmal" meg ezzel az áldott/átkozott Internettel - szerencsére és hála Istennek bárhová eljutok. Hálálkodom is érte.

    VálaszTörlés
  3. Ezért (is) csodálom, szeretem a madarakat, hihetetlen teljesítményekre képesek. A tündéri kis fecskék, a gyönyörű gólyák, hány ezer kilométereket képesek repülni. Szuper kis élőlények <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Járok a Madártani Egyesület előadásaira, és ott néha bizony hallok/látok olyasmit, amiről nem tudtam. Ha kíváncsi vagy (és ehhez nem kel jó papnak lenni) holtig tanulhatsz.

      Törlés