2017. augusztus 14., hétfő

Nyár, este


http://2.bp.blogspot.com

Juhász Gyula: Este az alföldön

Az alkony kéken hamvazó ködében  
Most térnek nyugovóra mind a házak,
A csöndbe bámulnak komoly fehéren
S tetőiket lehúzza az alázat.
Az ablakok kis, vaksi fénnyel égnek,  
Öreg parasztok néznek így az éjbe  
És lecsukódnak jó korán e fények  
S virraszt tovább az udvar jegenyéje.  
Mint régi csősz, dúdolgat egymagában  
S a csillagokba nyújtózik didergőn,  
Alatta boldogabb a tyúkok álma  
S ha elszundít, hát ő is egy az erdőn.  
Az országút elindul bandukolva  
Az éjszakában, tornyokat keresve,  
Fáradt utast és aranypénzt a porba  
S egyszer csak eltűnik a végtelenbe.

El nem tudom mondani, mennyire szeretem az ilyen hangulatú verseket. Ha rábukkanok egyre, elolvasom tízszer is egymásután, a szó szoros értelmében "ott" vagyok, ahol, amiről szól. Igazi kedvencem Kosztolányi "Este, este árnyak inganak" kezdetű verse - néha még magamnak el is mondogatom altatóul - olyan varázslatosnak találom, s azt kívülről tudom, hiszen régen a gyerekeknek sokszor mondtam/meséltem. Erre a versre most egész véletlenül bukkantam, de nagyon teszik - fogom én ezt még olvasgatni....


2 megjegyzés:

  1. Igen, ez az a fajta vers, amit látok, minden kép kirajzolódik a szemem előtt ahogy olvasom. Nagyon szeretem!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ez a jó kifejezés: "látom" a verset.
      Különös, hogy vannak szavak, melyek, ha egymás mellé kerülnek, képként jelennek meg az ember fejében. Valószínű ezt tudják az "igazi" költők.

      Törlés