2017. augusztus 27., vasárnap

Világegyetem: Múlt. Jelen. Jövő ?



Még mindig tart ez az afrikai meleg... Már nagyon unom... max. filmeket nézni van erőm.

Ez egy magyar nyelvű anyag – a világegyetem katasztrófáiról:




Az alábbi német nyelvű – de nekem jobban tetszett. Ez a Föld katasztrófáiról mesél – szerintem nagyon érdekesen:





Többnyire ismertek ezek: a hatalmas meteorit becsapódás, az elképzelhetetlen méretű vulkánkitörések, vagy a Föld forgástengelyének változása. Eddig még mindig volt ereje a Földnek a megújuláshoz. Kérdés milyen lesz a következő „világ-vége” – és tényleg vége lesz-e a világnak ? 

Akit esetleg érdekelne az öt nagy kihalás/pusztulás, itt olvashat róla: 
https://hu.wikipedia.org/wiki/Kihal%C3%A1sok_okai#Az_.C3.B6t_nagy
ebből egy pici mondatrész: 
"...minden kihaláshoz köthető globális tengerszint-, hőmérséklet- és sókoncentráció-változás..." - hát erre kell figyelni.


3 megjegyzés:

  1. Nagyon érdekel minden csillagászati téma, mindig megörülök,amikor erről írsz.-De ezt meg már írtam többször.
    37 évvel ezelőtt,amikor udvarolt még csak a férjem, kaptam tőle egy csillagászati térképet,egy nagy posztert.Kint volt a szobám falán. rendbe kéne tenni,újra szeretném kirakni.
    Most megnézem,hogy te írtál-e arról,hogy mennyire szélsőséges marad az időjárás és az okairól...Nem mentettem el.:(

    VálaszTörlés
  2. Nem,nem találom. lehet,hogy a fb-on olvastam.....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A témában (változások a Földön) rengeteg érdekes cikk van fent - lehet kutatni köztük.
      A csillagászat nekem nagy szerelmem - még ha csak nagyon amatőr módon űzöm is.Nem tudok betelni vele és nem győzöm csodálni azt, amit az átlagember csak "csillagos égnek" lát....

      Törlés