2017. szeptember 6., szerda

Macskatulajdonosok

Zöld muhar

Ismeritek ezt a füvet ?
Erre mifelénk idén eszméletlen mennyiség van - minden más egyéb gazt szinte kiszorít.
Viszont!
A Berci cica - aki valamiféle emésztési gonddal küzd - elképesztő módon imádja. Nem bírok eleget szedni neki belőle. Szépen letépkedem a (kicsit érdes) fűlevélkét a száráról, ő pedig egy ülésre 20-25 db-ot is megeszik.
A Samu néha egy-egy szálat kér csak, ha felkínálom - aztán farkát magasba emelve - rosszallását kifejezve, hogy már megint mit adtam neki - elegánsan tovasétál.

Van valakinek hasonló tapasztalata ezzel a fűvel ?

Ugyan nem aggódom, a macska nagyon jó állapotban van - ártani nem árthat - de azért mégiscsak furcsa, hogy ennyire oda van érte !


Hát elég nehéz volt fél kézzel fényképet készíteni  :-)


12 megjegyzés:

  1. Én már láttam kutyákat is, hogy eszik. A szomszédomban is, a kicsi kutya. Nem tudom mi lehet benne, de ők biztos tudják miért jó :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valami módon segíti az emésztésüket. De hogy pont ez, ez az érdes ? Vagy épp ezért ? Nem tudom megfejteni.Eszik persze -kényszerből - másfélét is, pl. csomós ebír (már a neve is utal arra, mire jó) - de ez az érdes fű a kedvenc.

      Törlés
  2. Megfigyeltem, hogy megszagolják a füveket, s az alapján választanak. Szeretik a vágós szélű, kemény füvet, lehet, hogy éppen ezt. Okosak ők. Állítólag, ha az emésztésükkel van gond, akkor esznek füvet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egészen biztos, hogy valami módon segíti az emésztést, nem "táplálékként" eszik. Csak miért pont ezt ? - mert bizony válogatnak, egyáltalán nem mindegy, milyen az a fű, amit lerágnak.

      Törlés
  3. Az én ebem kimondottan szereti. Szálanként végig szagolja, majd a legmegfelelőbbet lerágja. Aztán összehányja a lakást.
    A macskáimnak füvet szoktam vetni, azt "legelik".
    PZs

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ez a szagolgatás is tipikus, vajon miért, ha mindegyik fűszál egyforma ?
      A fűtől hányás csak rendkívül ritkán fordul elő nálunk - mondjuk 30:1-hez az arány.
      Télen én búzát vetek, - nem nagy örömmel, de kényszerűségből (jobb híján) azt is megeszi.

      Törlés
  4. Én az állateledelesnél Cat-Grast szoktam venni, ami tulajdonképen fűmag, ami nagyon hamar kicsirázik, és jó mély gyökeret ereszt. Igy a macsom nem bírja gyökerestől kirángatni.
    PZs

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, jó ötlet, bevallom, nem is tudtam, hogy létezik ilyen. Mindenesetre beszerzek egy csomagnyit, kipróbáljuk a télen.

      Törlés
  5. Mindegyik kutyánk és cicánk ette, eszi a fűvet, de ezt amit te mutattál igyekszem
    kihúzni, ugyanis ha a bundájába ,szőrébe belemegy az nagy gáz... nem könnyű kiszedni...zokniból nadrágból sem könnyű...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Javítottam a kép feliratát ! Szóval ez NEM a ragadós, hanem a "zöld" muhar. Ennek a termése NEM ragad, viszont a levele szörnyen "érdes". Én nem is tudom, hogy bírja a macska ezt megenni, pedig nagyon szereti.

      Törlés
  6. Mindkét kutyás barátainknál (anno a cicáinknál is) megfigyeltem ezt a jelenséget, pontosan úgy ahogy ti is leírtátok. Gondolom az állatok pontosan tudják, hogy nekik mi a jó - mi már szinte elveszítettük ezt a képességünket, pedig mi is képesek lennénk rá - és rendbeteszik vele az emésztésüket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az a csodálatos, hogy (kísérleteztem vele!) ő pontosan el tudja dönteni, hogy melyik füvet akarja/kell neki megennie.Kínálhatsz neki hasonlókat, egy se kell, csak ez.
      És igazad van - nagy kár, hogy a gyógyszergyárak élősködnek a nyakunkon, mi meg (majdnem) teljesen elfelejtettük, sőt néha kinevetjük azt, aki mondja: Fűben, fában orvosság.
      Pedig igaz.

      Törlés